JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
3374
View
11
Reply

Kurta Pajama India Atau Kurta Melayu Hipster Pilihan Anda?

[Copy link]

Author: CARI-IIN       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-6-2016 02:22 PM | Show all posts |Read mode
Oleh Izzah Abbasy

Kurta atau kurti adalah pakaian tradisional yang dipakai di Afghanistan, Bangladesh, India, Pakistan, Nepal, dan Sri Lanka. Kurta adalah pakaian yang longgar yang bahagian bawahnya panjang sehingga paras lutut.

Apa beza kurta India dan Melayu ini? Sudah tentulah jenis kain dan corak yang terdapat pada kurta tersebut. Di Malaysia, kurta direka lebih 'simple', kosong, agak ketat mengikut tubuh badan dan menggunakan warna-warna yang mendapat pilihan tertinggi.

Selain itu, kurta India dan Melayu juga berbeza daripada segi ukurannya. Kurta pajama lebih labuh dan tampak elok sahaja pada si pemakai. Kurta Melayu atau di Malaysia terdapat dua rekaan di bahagian leher yang berbeza iaitu Teluk Belanga dan Cekak Musang.

Jom, lihat gambar di ini. Yang mana satu menjadi pilihan anda? Kurta Pajama India atau Kurta Melayu Hipster yang semakin digilai ramai jejaka di Malaysia. - CARI Infonet   

Kurta Pajama




























Kurta Melayu Hipster


























Kredit Foto : Google

Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2016 02:33 PM | Show all posts
berair akak tengok sekor2 dekk
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2016 02:52 PM | Show all posts
bkn ape kurta melayu lebih pendek.. tengok ketinggian la kan..
kekeke
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2016 03:03 PM | Show all posts
kurta melayu kalau org pendek x sesuweiiii nampak lg pendek
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2016 03:09 PM | Show all posts
sume cantik2.. aduhai kalau byk duit nak je borong...
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2016 04:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Cantik...senang x pyh pakai samping. Slalunya samping pkai sampai solat raya aje lps tu dah tereban merata dah...
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2016 04:47 PM | Show all posts
Yang tradisional jugak nampak menarik.  Apa pun kurta ni kalau jenis bantut pakai lagi nampak kemetot.
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2016 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Dua2 jenis nampak segak dipakai. X macam yg sejenis lagi tu ::
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2016 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Prefer khurta dari Pakistan
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2016 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
tak berapa nak tinggi dan tak berapa nak kurus sila fikir banyak kali kalau nak pakai kurta



*mohon jangan ada yang terasa
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2016 08:40 AM | Show all posts
kurta apa pun elok je si jantan pakai tutup aurat.

cer kalau juuubbah si pompuan. what, juuubah?
ngan sendat kat tettek, ngan ada ropol2.
pitam la nak.....sekali tgk dah mcm langsir kat kepala jemala. tgk bawah sikit ingatkan botol air

yg si tukang buat  baju acah2 model islamic....LOL
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2016 08:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurta dari sana sgt menarik ok. Rembes tgk.

Kurta sini, ayooo ,Kalau boleh design tu nk nmpk mcm baju kurung tak sah.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053196s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list