Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
7023
View
136
Reply

[Tempatan] KPM: Pelajar sekolah tak perlu surat kebenaran rentas daerah. UPDATE #125

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-2-2021 05:09 PM | Show all posts |Read mode
Edited by R2D2 at 20-2-2021 02:13 PM

Sekolah rendah dibuka 1 Mac, sekolah menengah 4 April                                                                                         
Muhammad Azizul Osman -
19 February 2021                                                                                            
                                                                                                                                                                                                            


            KUALA LUMPUR C Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) hari ini mengumumkan pembukaan semula sekolah dalam dua peringkat.
Menterinya, Datuk Dr Radzi Jidin berkata, sekolah kebangsaan akan dibuka pada 1 Mac depan melihatkan pelajar sekolah rendah darjah satu dan dua.

Bagi murid-murid lain iaitu darjah 3 hingga 6 akan mula hadir ke sekolah 8 Mac depan, katanya dalam sidang media maya, hari ini.

Di peringkat menengah pula, KPM mengambil pendekatan untuk membuka semula sekolah menengah pada 4 April depan mengikut negeri masing-masing.
Negeri-negeri itu adalah Johor, Kelantan, dan Kedah.
Bagi negeri-negeri lain pula semua sekolah menengah akan dibuka pada 5 April depan.
Lagi menyusul C MalaysiaGazette

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 19-2-2021 05:17 PM | Show all posts
Buletin TV3
@BuletinTV3

PENDIDIKAN | Sesi persekolahan bagi pelajar sekolah menengah Kumpulan A ( Johor, Kelantan, Terengganu dan Kedah) pada 4 April 2021.

Kumpulan B (Melaka, Negeri Sembilan, Perak, Perlis, Pulau Pinang, Sabah, Sarawak, Selangor, Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya) pada 5 April 2021.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:18 PM | Show all posts
sekolah buka tandanya boleh laa merentas negeri..
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:25 PM | Show all posts
selamat bersekolah anak2 semoga selamat semua adanya
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok. Boleh la beli pakaian sekolah anak2
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:28 PM | Show all posts
Kena bersesak beli bj sekolah pulak..
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:29 PM | Show all posts
Alhamdulillah.  Dah tak larat dah wfh and jadi hulk facilitate online class anak.   
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah dpt lah ank aku drjah 3 dan cucu tahun 1 merasa jgk sekolah.jgn baju sempit sudahhh..bertambah montel masing2 aku tgk.
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:31 PM From the mobile phone | Show all posts
wow kembali ke sekolah
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Kn la bl sepasang bk anak yg darjah 1 ni.. Kang bl banyak2 pkp blk pulak
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Pkp x habis lagi
Bukan ke pkp pkb pkpppppp segalaa bagai tu petunjuk tahap bahaya sesuatu kws
Ke masing2 ikut kepala sendiri handle kementerian masing2???
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Ari pertama...BERSIHKAN kwsn sekolah dan bilik darjah/kelas...............
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-2-2021 05:38 PM | Show all posts
Murid pra-sekolah, tahun satu dan dua akan hadir ke sekolah pada 1 Mac 2021

Murid Tahun 3 hingga 6 akan hadir ke sekolah mulai 8 Mac ini

Sekolah rendah dan menengah swasta dibuka mengikut tarikh sekolah kerajaan

Sekolah yang tak berdaftar dengan KPM disaran untuk ikuti tarikh yang ditetapkan KPM dan semua SOP

Sekolah antarabangsa, institusi pendidikan swasta kategori pusat dan pusat tuisyen dibuka mulai 8 Mac 2021

Murid sekolah menengah kumpulan A akan kembali ke sekolah pada 4 April 2021, manakala kumpulan B pada 5 April 2021

Kumpulan A ( Johor, Kelantan, Terengganu dan Kedah)

Kumpulan B (Melaka, Negeri Sembilan, Perak, Perlis, Pulau Pinang, Sabah, Sarawak, Selangor, Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya)
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah boleh la bawak anak beli tudung sekolah aritu tak sempat beli.
Baju sekolah harap muat lagi tidak kena beli ler baru
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Minggu ni cari baju gegirl la nampaknya.
Si abang selamat lagi, masuk april.
Sambil tunggu result sbp/mrsm.

Anak2 dah tak tentu arah di rumah.
Petang2 pukul 5pm dah sibuk main basikal.
Ini tadi kelas google meet, sampai tak nak end session sebab rindu nak jumpa kawan2..

Kembali ke sekolah anak2 sekalian.
Kesian korang ni
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
kes beribu2 ni nk buat dono je ke? kerajaan mmg memintak2 org maki agaknya
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:44 PM | Show all posts
Alhamduillah.....moga2 Covid-19 terus menurun...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-2-2021 05:45 PM | Show all posts
Penyuraian murid cabaran utama KPM
    myMetromutakhir
Ekhwan Haque Fazlul Haque dan Mahaizura Abd Malik


Kuala Lumpur: Penyuraian murid sebaik tamat persekolahan adalah cabaran utama Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) sebaik sesi persekolahan dibuka semula tahun ini.

Menteri Kanan (Pendidikan) Datuk Dr Radzi Jidin berkata, justeru KPM sudah mengesyorkan kaedah terbaik kepada sekolah untuk memastikan aktiviti itu berjalan lancar dengan pematuhan prosedur operasi standard (SOP) yang ketat.

Menurutnya, KPM juga memohon kerjasama ibu bapa, pemimpin masyarakat dan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIGB) untuk bersama memainkan peranan signifikan dalam memastikan sesi persekolahan tahun ini berjalan lancar dan selamat.

"Cabaran utama sewaktu penyuraian murid ketika tamat waktu sekolah kerana ramai ibu bapa tuggu di luar yang dibimbangi tiada penjarakan sosial.

"Kementerian (Pendidikan) syorkan kepada sekolah kaedah terbaik untuk pastikan penyuraian lancar dan SOP dipatuhi.

"Semua cadangan masyarakat juga diperhalusi kementerian dan jika kita bersatu sesi persekolahan ini akan berjalan dengan baik," katanya dalam sidang media pengumuman tarikh sesi persekolahan, hari ini.

Radzi berkata, KPM juga berharap semua pihak dapat bersatu untuk memastikan sesi persekolahan dapat dijalankan dengan baik.

Beliau berkata, kerjasama ini membolehkan sesi pembelajaran bersemuka dapat diteruskan semula.

Menurutnya, meja di setiap kelas juga sudah dijarakkan bagi membolehkan penjarakan fizikal dibuat.

Katanya, murid juga masih perlu makan di dalam kelas ketika rehat dan tidak berkumpul untuk makan di kantin seperti kebiasaan.

"Bagi ibu bapa yang ada anak di asrama, mereka (murid) berada dalam gelembung yang selamat dan biarkan mereka kekal di asrama sehingga tamat peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 19 Februari 2021 @ 5:38 PM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kang decision u-turn last minit lagi...kpm da banyak kali buat mcm tu sblum ni
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2021 05:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Buka sekolah salah.. Tak buka sekolah salah.
Fikir bahaya covid la apa. Masa boleh rentas daerah, negeri sebelum ni elok pulak bawa anak bercuti sana sini tak fikir pulak keselamatan anak.

Aiyooo
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list