Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
1234Next
Return to list New
3298
View
72
Reply

[Jenayah] ..isu jadi bodoh bodoh: ustaz bodoh dgn.bodohnya pertahankan prof.bodoh

[Copy link]

Author: pyropura    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-6-2021 08:15 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode

'Jadi bodoh-bodoh': Dusuki pertahan kenyataan Muhaya

Pemimpin PAS, Ahmad Dusuki Abdul Rani tampil mempertahankan kenyataan penceramah motivasi, Dr Muhaya Muhamad berhubung kenyataan perempuan perlu jadi "bodoh-bodoh".

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu berkata, dia telah mendapatkan penjelasan Muhaya yang memaklumkan dia tidak pernah meminta golongan wanita di negara ini perlu menjadi bodoh.

Sebaliknya kata Ahmad Dusuki "jadi bodoh-bodoh" yang dimaksudkan penceramah motivasi itu ialah tidak meninggikan diri ataupun berlagak.

"Bila disebut bodoh-bodoh bukan bermaksud membodohkan diri, ini tidak (bodohkan diri). Tetapi maksudnya untuk menundukkan diri kita ataupun menjadikan diri kita tawaduk.


"Bila tawaduk menyebabkan diangkat darjat di sisi Allah SWT yang membuatkan orang perempuan mudah mendapat jodoh.

"Jadi kita tak payahlahh besarkan kalimah yang disebut itu," katanya dalam satu rakaman video yang disiarkan di Facebooknya, hari ini.

Terdahulu, Muhaya yang dikenali sebagai pakar motivasi terkenal itu menerima pelbagai reaksi - termasuk negatif - selepas berkongsi satu video berjudul Kenapa Wanita Lambat Dapat Jodoh.

Melalui video berdurasi 56 saat itu, Muhaya berpendapat, wanita tidak perlu terlalu berusaha untuk menyaingi kaum lelaki.

Dia sebaliknya berkata, lelaki akan menyukai seseorang wanita jika dia memiliki perwatakan lemah lembut serta bergantung harap pada bantuan pasangannya.

So orang perempuan, walau macam mana you all, please, mesti kita celebrate apa yang Allah beri tentang kepimpinan lelaki. Imam pun lelaki. Nabi-nabi pun lelaki.

Jangan sibuk nak liberate nak berdiri sama-sama lelaki, no. Nanti kamu sibuk nak buat apa yang lelaki nak buat testosteron meningkat dan bagi siapa belum kahwin, lambatlah jodoh, katanya melalui video tersebut.

Dalam pada itu, Ahmad Dusuki yang juga pendakwah bebas berkata, orang perempuan perlu tawaduk jika tidak mahu lambat jodoh.

"Bila kita ni orang perempuan meninggikan diri ataupun dia berlagak, ia menyebabkan akhirnya ianya terjauh daripada orang yang nak dekat dengannya, itu asalnya," katanya.

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 10-6-2021 08:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Penceramah  xda buat kenyataan pun yg lain sibuk
Bodoh tu bodohla
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-6-2021 08:23 PM From the mobile phone | Show all posts
putericahaya999 replied at 10-6-2021 08:16 PM
Penceramah  xda buat kenyataan pun yg lain sibuk
Bodoh tu bodohla

Ostad Dhor-suki the Petir man dah syok.ngan. Muhaya lettew. Lobai tau je lah wotak dia kemana
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:27 PM | Show all posts
Lol tajuk thread ni bleh jade tongue twister
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Berapa bnyk bodoh daa...
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah kena panah petir kan tu yg jadi bodoh bodoh sikit.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:38 PM | Show all posts
so nak kena jadi bodoh ke tak ni? kat ceramah ni ko kata jangan jadi orang bodoh? sapa yang bodoh sebenarnya ni?



Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:38 PM | Show all posts
the petir man kau kata dia wakakakak
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:40 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:41 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Andartu forever -x cukup tawaduk,bodoh-bodoh.ipan mesti suka.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Skuau at 10-6-2021 08:43 PM

kalo..tak nak 'bodoh-bodoh'....boleh jer korang nak 'MEMANDAI-MANDAI'......lu pilih la sundiri..apasal nak gaduh....
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:42 PM From the mobile phone | Show all posts
jodoh ni mmg Allah yg tentukan lambat cepatnya, berjodoh dgn sapa etc.. lain2 faktor tu sampingan je..
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:45 PM | Show all posts
kumpulan yg sentap ni golongan andartu...golongan andartu ada 3 kategori:

andartu junior 28-34 tahun
andartu senior 35-39 tahun
andartu forever 40 tahun keatas
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:52 PM | Show all posts
Pening aku baca pasal bodoh2 ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 08:59 PM | Show all posts

So you'll be Thor, I'll be Odin
You rodent, I'm omnipotent
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 09:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Lol baik punya bekap.........

Rasanya ramai pembekap yg salah faham.majoriti marah perkataan bodoh2 tu bukan sbb fikir ia bermaksud bodoh as in xcerdik.tapi sbb ia spt menyuruh perempuan merendah2kan martabat & taraf diri sendiri.

Lelaki yg xboleh terima kehebatan perempuan,itu masalah lelaki tu sendiri.tolong ye,prof ni dlm video tu memang hanya menyalahkan perempuan dlm hal lambat jodoh ni.semedang audit diri,audit diri,audit diri.perempuanlah.perempuan sahaja.

Banyak lagi faktor jodoh lambat.persekitaran.kewangan.kesihatan.macam2 lagi.
1 lagi faktor ni kalau bgtau kang sentap plak jantan2 so aku biarkan je lah.

Tapi tetaplah prof ni salahkan perempuan yg kononnya ego & berlagak.seriously?
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 09:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by tipahketipung at 10-6-2021 03:43 PM

Lobai2 dah bersuara.
Setuju k idok?



Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 09:45 PM | Show all posts
Org cerdik jer yg faham kias prof tu

Org bodo ego kuat sentap yg susah nak hadam

biar kan berlumut lemau jd andartu forever

kan bam @ifanonline  kan
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2021 09:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Conclusionnya pompuan yg merasa kawin ni bodohhhhh koh koh.. yg jofoh smpai akhir hayatt lg sgt bodooooo... koh koh.. yg kawin pas tuu cerai.. maknanya pernah merasa jd bodo..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list