Juadah Kuih

Edisi No Bake: Kek Puding Pisang Chocolate

13-7-2015 01:01 PM| Komen: 5

Description: Selang beberapa hari lagi kita menyambut lebaran, dengar-dengar pula saudara-mara akan datang menyerbu rumah anda dahulu....

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Oleh Fyruz

easyresipi.jpg
sumber: youtube Easy Turkish Recipe

Selang beberapa hari lagi kita menyambut lebaran, dengar-dengar pula saudara-mara akan datang menyerbu rumah anda dahulu. Alamak... macam mana ini? Nasi Beriani, ok itu sudah semestinya menu wajib rumah anda, rendang tok sudah siap.


Cuma tinggal manisan... nak buat apa ye.. Tak sempat lah nak membakar-bakar nak buat kek dengan banyak lagi persiapan lain tak buat lagi.

Jangan gusar ya, jom kita buat kek versi No Bake ini, jimat masa anda.

Bahan-Bahan
300g biskut lemak (1 paket)
800 ml susu segar
2 Tbsp tepung gandum
3 Tbsp tepung jagung
1 Cawan gula
1 Tbsp  Butter
2 Tbsp serbuk koko
2 Pisang
1/2 cawan of kacang kisar
Plastic Pembungkus


Cara penyediaan

1. Dalam periuk -satukan tepung, tepung jagung, dan serbuk koko (dikacau)
2. Tambahkan Gula sedikit susu dan kacau sehingga sebati
3. Panaskan di atas dapur dan kacau sehingga semua bahan pekat.
4. Tambah butter ke dalam adunan tadi dan tutup api dan dibiarkan sejuk sedikit.
5. Alaskan plastik dan susun biskut lemak/ biskut kurang manis/biskut marie.
6. Ratakan sebatian coklat tadi dan untuk
7. Ulang langkah 5 dan 6 dan susun potongan pisang di tengah-tengah.
8. Habiskan dengan coklat tersebut.
9. Balut plastik tadi dalam bentuk segitiga dan diletakkan didalam peti sejuk untuk 2 jam.
10. Dan kek anda sedia dinikmati -CARI Infonet.






Lihat Komen Comments: 5 Balas Komen

Apa Reaksi Anda...

Bagus
34
Marah
22
Terkejut
21
Sedih
25
Lawak
37
Bosan
26

Previous : "Buah Yang Tiada Pokok" salah satu kuih Tradisional

Next       : Bikin Panas Cookies

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote iznanaziz 23-7-2015 03:09 PM
baru nak ckp mcm kak leen kata tu...mcm kekk batik.

Lain-lain Komen

Quote Kak-Leen 14-7-2015 10:26 AM
Sama mcm kek batik kita, cuma ada pisang je.. Kena try ni!
Quote CARI-SFG 14-7-2015 02:26 PM
Kak-Leen replied at 14-7-2015 10:26 AM
Sama mcm kek batik kita, cuma ada pisang je.. Kena try ni!

Iya.. bentuk segi tiga juga boleh tiru supaya nanti pisang dapat rasa semua bahagian. Dan dicadangkan guna pisang rastali supaya enak dan tahan lama kek.

Selamat mencuba
Quote purpledesire 14-7-2015 03:33 PM
mcm kek batik..huhuu
Quote Kak-Leen 15-7-2015 12:11 PM
CARI-SFG replied at 14-7-2015 02:26 PM
Iya.. bentuk segi tiga juga boleh tiru supaya nanti pisang dapat rasa semua bahagian. Dan dicadang ...

Thanks tt!
Quote iznanaziz 23-7-2015 03:09 PM
baru nak ckp mcm kak leen kata tu...mcm kekk batik.

Lihat semua komen(5)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.067938s Gzip On
To Top