Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Siapa Pernah Letak Duit Syiling 20 Sen Dalam Kad Raya?

16-6-2016 02:12 PM| Komen: 8

Konon-kononnya beri duit rayalah kepada si penerima
Oleh Izzah Abbasy

Mengenang kad raya, pasti sedih. Mana tidaknya, dahulu kita pasti akan teruja menantikan kad raya.

Dan sudah pastilah abang posmen akan terkenal dan merupakan tetamu yang diundang.

Bagaimana cara anda menulis kad raya
dulu-dulu? Lain daripada yang lain tak? Bab pantun tak payah nak cakap. Majoriti berpantun dalam kad raya. Betul tak?

Pecah kaca,
Pecah gelas,
Sudah baca,
Harap balas.

Penulis nak tanya, siapa pernah letakkan syiling 10, 20, 30 atau 50 sen dalam kad raya? Tampal pula dengan 'tape'. Konon-kononnya beri duit rayalah kepada si penerima. Si penerima pun apa lagi, buka saja kad raya teruja habis.

Nostalgia kan? rasa-rasanya bolehlah ajar kepada anak-anak buat begitu. Sekurang-kurang mereka dapat merasai pengalaman kita dahulu. Sesiapa masih simpan kad raya lama berserta duit syiling yang ditampal, kongsikanlah dengan CARI ya. - CARI Infonet

Duit syiling Jepun









Lihat Komen Comments: 8 Balas Komen

Apa Reaksi Anda...

Bagus
8
Marah
21
Terkejut
14
Sedih
9
Lawak
12
Bosan
14

Previous : 7 Gambar Nostalgia Raya Dulu-dulu, Hipster Raya Sekarang

Next       : Memori Raya: Bila Dapur Dah Berasap, Maksudnya Mak Nak Buat Bahulu

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote vanillaninja 9-11-2017 03:22 PM
Pernah! Bestnya la zaman dulu2.

Lain-lain Komen

Quote awanjingga 16-6-2016 02:55 PM
Pernah.

lekat duit syiling 1sen

dapat balik not RM10


Quote chinta89 16-6-2016 03:00 PM
kad2 raya nostalgia tu ade d rmh lama. x dpt nk share.kalau x mesti kelakar tgk pantun2 kawan2 tulis.
Quote sipendiam 16-6-2016 03:01 PM
aku pernah tekap duit 50sen atas kertas buku tulis, pastu gunting lekat dalam kad raya
Quote AbukRokok 16-6-2016 03:32 PM
pergi mydin ohhh ada lagi jual kad raya hari ni...syukurlah
Quote mamasaffiya 16-6-2016 03:38 PM
pernah .. lekat duit seposen, dua posen
bila dah kawen .. letak duit singgit bagi kat anak2 kawan hehe
Quote Artemesiaa 17-6-2016 09:54 AM
Tak pernah lekat duit sebegitu selalu sekadar balas kad je meklum le peminat ramai time tu
Quote Nnsyz 9-11-2017 01:56 PM
pernahhh. comel je zaman dolu2
Quote vanillaninja 9-11-2017 03:22 PM
Pernah! Bestnya la zaman dulu2.

Lihat semua komen(8)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.071879s Gzip On
To Top