Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Memang Hipster Habis, Baju Melayu Untuk Anda Yang 'Daring'

16-6-2016 04:24 PM| Komen: 29

Memang hipster habis, dengan kombinasi penggunaan kain
oleh Adib Za

Pasti anda tertunggu-tunggu apakah koleksi baju Melayu hipster tahun ini, bukan?

Pereka Zery Zamry tampil dengan koleksi pakaian rayanya yang dipanggil @Hipsterbyzz Raya 2016. 

Memang hipster habis, dengan kombinasi penggunaan kain pelikat dan juga Melayu, itu yang ingin dibawakan oleh pereka ini.

Katanya mahu mengembalikan kegemilangan pemakaian kain pelikat di kalangan anak muda. Namun, tidak mahu terikat dengan kain pelikat tradisional, Zery menyuntik elemen segar dan juga moden kepada kain batik tersebut. 

Terdapat 8 rekaan kain pelikat yang boleh dipilih, memang sesuai untuk dibawa solat nanti. Jom lihat koleksi Zery ini. - CARI Infonet






Sumber foto: Rizal Hakimm




Lihat Komen Comments: 29 Balas Komen

Apa Reaksi Anda...

Bagus
8
Marah
7
Terkejut
2
Sedih
5
Lawak
1
Bosan
9

Previous : Top 5 Fesyen Hijab Popular Pilihan Si Gadis Menjelang Raya

Next       : Koleksi Busana Lebaran Siti Nurhaliza, Eksklusif dan Sopan

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote julia5094 21-6-2016 04:40 PM
tak de la pelik sangat..ok jer..

Lain-lain Komen

Quote Siput_Sawah 16-6-2016 04:33 PM
hmmm....perlukah baju melayu di hipsterkan? seolah kita meng hisperkan buday kita aje....adoiii.
Quote -electrifying- 16-6-2016 04:40 PM
yuckkk... geli wey
Quote akuMNdia 16-6-2016 04:52 PM
Yg ni ok lg kalau nk bandingkan dgn baju melayu yg sendat mendat tu.
Quote hanip_anip 16-6-2016 04:55 PM
macam kung lau dalam mortal kombat jer. Final Round....FIGHT
Quote whadda 16-6-2016 04:55 PM
hipster ke... wak wak kat johor tu dah lame pegi sembahyang raya pakai kain pelekat camtu...
Quote whadda 16-6-2016 04:57 PM
cam nak ke bendang je... nak menuai padi ke...



Quote Artemesiaa 16-6-2016 05:11 PM
Macam pinjam baju emak je ni
Quote paz 16-6-2016 05:21 PM
Baju berbunga2 tu... buruk nau di penglihatan saya.
Quote manjalara_01 16-6-2016 09:06 PM

baju JB lagi cantik







Quote redz85 16-6-2016 10:24 PM
gambar no 3 warna coklat muda tu boleh di terima..
Quote syadq 16-6-2016 10:29 PM
whadda replied at 16-6-2016 04:57 PM
cam nak ke bendang je... nak menuai padi ke...

Skali pandang mcm kurung kedah yg nenek aku slalu pakai  
Quote Apai86 17-6-2016 02:43 AM

Jangan harap nak masuk umah aku time raya klu baju mcm ni.....
dah la xtau, ni gaya lelaki ke atau gaya pempuan, orang pakai songkok, kau pakai topi...kain match die ngan sandal/selipar, kau bantai kasut...high cut pulak tu...hahahaha....wuuekkkk
Quote zoe1511 17-6-2016 08:24 AM
zery zamry ni apa masalah dia suka merosakkan baju melayu?

dari tahun lepas gigih sangat nak hipsterkan baju melayu kenapa? dia sendiri raya pakai gini tak?
Quote Loloq89 17-6-2016 08:31 AM
mcm bengong hipster ni
Quote minah_kidal 17-6-2016 08:39 AM
gmbr first mcm kurung kedah pun ada
Quote rosasa 17-6-2016 08:56 AM
dah kenapa macam baju kurung kedah tu?? akak berkenan yang last tu saja
Quote pia250110 17-6-2016 11:28 AM

ni ok..sempoi je..cute je yg sebelah kiri tu
Quote uniq61 17-6-2016 11:52 AM
BAJU MELAYU GAY KE NI?
Quote missinpiece 17-6-2016 12:34 PM
Apekah :

Lihat semua komen(29)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.044396s Gzip On
To Top