Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Lim Guan Eng Tuduh Pemimpin UMNO, PAS Tabur Fitnah Dan Pembohongan

Oleh: Tukang Tulis|11-11-2019 10:53 AM Komen: 17
Lim Guan Eng. Kredit foto: Carian Google

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mendakwa pemimpin-pemimpin UMNO dan PAS sentiasa menabur fitnah dan pembohongan bagi menjayakan matlamat mereka menjadi 'kerajaan pintu belakang'.

Memetik laporan Sinar Harian, Guan Eng yang juga Menteri Kewangan menuduh mereka berbuat demikian kerana mahu mencetuskan kebencian dalam kalangan rakyat dan ingin melihat DAP diharamkan.

"Bila kita cakap ini fitnah pembohongan, mereka diam, teruskan fitnah juga.

"Inilah standard yang diamalkan di mana mereka nak timbulkan kebencian dalam kalangan rakyat Malaysia, memecahbelahkan negara supaya mereka boleh jadi kerajaan pintu belakang.

"Mereka main perkauman, bahaya. Pemimpin ini pernah keluarkan kenyataan teruk, orang bukan Islam tak boleh jadi menteri, sekolah Cina Tamil hendak tutup dan lagi boikot produk bukan Islam," katanya ketika berucap pada Konvensyen Tahunan DAP Selangor pada 10 November.


Lim Guan Eng ketika menghadiri Konvensyen DAP Selangor. Kredit foto: Facebook

Guan Eng juga percaya sentimen perkauman yang ekstremis dimainkan oleh pembangkang itu amat berbahaya kepada kepada perpaduan negara.

Malah, katanya, MCA kini terikut-ikut dengan rentak PAS dan UMNO dan turut membangkitkan isu-isu yang sama.

Seperti yang didakwa beliau, pemimpin-pemimpin kanan PAS dan UMNO pernah membuat kenyataan kononnya pemimpin bukan Islam tidak boleh menjadi menteri Kabinet serta mempersoalkan keputusan mahkamah sekiranya tidak memihak kepada kaum tertentu.

"Siapa yang cakap bahawa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sekarang proses sijil halal, Jakim sekarang diletakkan di bawah Kementerian Kewangan, di bawah Lim Guan Eng?" soalnya.


Lim Guan Eng turut mengaitkan pemimpin UMNO dan Pas dengan Kempen Beli Produk Muslim. Kredit foto: Facebook

Mungkin Guan Eng terlupa bahawa pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan (PH) juga pernah mengamalkan politik kebencian semasa mereka bergelar pembangkang dahulu. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
2
Komen: 17
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote relaxjek 14-11-2019 05:58 PM
Dap nak dpt sokongan cina senang je.. diaorg attack laa umno dgn pas.... dap mana heran undi melayu..sbb diaorg kuat pon dgn undi cina india..

Lain-lain Komen

Quote Kurex 11-11-2019 11:18 AM
dekat sini, cuma knights je yg caya kau guANJING
Quote sarah82 11-11-2019 11:43 AM
Bla.. Bla.. Blaaa...
Quote dino 11-11-2019 11:47 AM
haha ko tu kaki fitnah
dah goyang dah tu
Quote Ina8895 11-11-2019 11:47 AM
Manyak hancing
Quote EmaAsmadi 11-11-2019 12:08 PM
Cakap dengan cermin. Btw, pic yang first to memang muka mintak pelempang eh
Quote underground 11-11-2019 12:14 PM
Dulu time kau pembangkang, rakyat boleh percaya kelentong kau.

Sekarang dah dpt kuasa, kau dgn geng DAPig, LTTE dan kiasu dpt kuasa tunjuk true color sendiri.

UMNO dan PAS rilek je tak perlu keje keras atau strategi depan belakang nak jadikan isu negara nak jatuhkan imej DAPig ni.
Quote helicornia 11-11-2019 12:52 PM
ko ingat rakyat bodo ke.tk perlu parti pembangkang nk api2 kan rakyat bole tengok sendiri
Quote hatikudus 11-11-2019 01:32 PM
Cakap depan cermin ke apek nobitah ni
Quote Ina8895 11-11-2019 02:07 PM
Panggil giant kang. Baru kau tau langit tinggi rendah.
Quote Psfzi 11-11-2019 02:58 PM
Kami rakyat x bodoh mcm dia
Quote zorrro_03 11-11-2019 04:36 PM
celaka penjahanam ekonomi negara ni kenapa bodoh.  pas kan dan tunjukkan kerjasama terbaik dengan cina melalui PRK TP?  
Quote Ina8895 11-11-2019 06:18 PM
zorrro_03 replied at 11-11-2019 04:36 PM
celaka penjahanam ekonomi negara ni kenapa bodoh.  pas kan dan tunjukkan kerjasama terbaik dengan ci ...

Dia rindu dengan pas tu. Nak harap pan semua tak boleh pakai.
Quote anony-mous 11-11-2019 06:23 PM
Oi bodoh babi, BMF tu bkn UMNO & PAS yg buat la setan!! Yg buat tu yg undi PH last election, tp xsangka sekor2 perangai mcm ank haram!!! Dgn sijil palsu nya, tol xhapus, najib xmasuk penjara. Tmbh pulak video semburit siap boleh kekal jd menteri walau dah terang2 video semburit
Quote zie_indah 12-11-2019 02:05 AM
Hahahaa tepukkkk kerajaan tomatoes hiiiii
Quote GigaMom 13-11-2019 11:17 PM
Ini semua salah lynas yg menukarkan beliau jd nobita yg lembab
Quote Ina8895 14-11-2019 04:38 PM
Buduh lim guan eng ni
Quote relaxjek 14-11-2019 05:58 PM
Dap nak dpt sokongan cina senang je.. diaorg attack laa umno dgn pas.... dap mana heran undi melayu..sbb diaorg kuat pon dgn undi cina india..

Lihat semua komen(17)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.372817s Gzip On
To Top