Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Lebih Rela Mati, Suhaimi Saad Tolak Vaksin Covid-19

4-3-2021 01:17 PM| Komen: 1092

Kenyataan Suhaimi Saad baru-baru ini sekali lagi menimbulkan kontroversi kepada warganet kerana dia secara terang-terangan menyatakan dirinya menolak vaksin COVID-19. Isu antivaksin mungkin sudah lama dibincangkan, namun dek kerana pandemik melanda, orang ramai menjadi lebih sensitif dengan golongan antivaksin ini.

Walaupun pelbagai saranan dan nasihat telah diberi oleh golongan ilmuan seperti Menteri di Jabatan Perdana Menteri ( Hal Ehwal Agama) Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, namun golongan ini seakan tegar dengan pendirian sendiri.

Suhaimi Saad, menerusi postingnya menyatakan, dia tidak mengecam ulama atau mufti juga tidak berniat untuk menghasut sesiapa.


Foto: IG

“Aku tak kecam ulama atau mufti, tak juga berniat menghasut sesiapa. Apa pun hujjah orang, itu tidak akan semudah mudahnya mengubah pendirian aku. Sebab aku pun ambil dalil dari Al Quran.

"Dalam Al Quran, Allah kata, kalau kau ikut cara hidup kebanyakan manusia atas muka bumi ni,nescaya kau akan disesatkan dari jalan Allah. Aku juga ada pegangan dari hadis sohih.

"Tinggalkan apa yg meragukanmu dan ambillah apa yang tidak meragukanmu. So,fair tak perlu hasut dan tak perlu paksa. Apa pun dalil dan hujjah manusia, kalau kita ragu,tinggalkan itu lebih baik.

"Lidah boleh menipu,tapi hati takkan pernah berbohong. Aku 99% setuju dengan Ahmad Albob.
islam adalah agama Allah. Allah tak perlukan manusia atau sesiapa pun utk jaga agama Dia.



"Kalau semua org dalam dunia ni sihat dengan dengan vaksin tu pun,itu tak akan menambah atau mengurangi apa apa pun di sisi Allah. Jaga agama lebih utama bagi aku berbanding vaksin. dah berapa banyak vaksin yang mereka buat, tak menyumbuhkan pun. malah makin banyak pula penyakit baru.

"Aku rela mati berbanding membiarkan agama Allah dihina dan diperbodoh bodohkan oleh musuh islam. Dan aku minta pada Allah agar Allah buka seluruh hati manusia khususnya para mufti dan ulama untuk melihat kebenaran dengan mata pandang Allah.”


Mungkin niat Suhaimi hanya sekadar ingin meluahkan isi hatinya, namun nasihat penulis buat pembaca, ikutilah saranan pihak kerajaan dalam usaha menamatkan pandemik COVID-19 dengan mengambil vaksin. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 1092
Komen

Previous : Buang Ego - Zarina Anjoulie, Yas Rujuk Semula

Next       : "Kami Dah Tunang Sebenarnya" - Sharifah Sakinah

Komen Terbaru

Quote Baladna804 17-4-2021 01:34 AM
Kesian anak anak dia

Lain-lain Komen

Quote piao 4-3-2021 12:56 PM
kental gila mamat ni...Rela mati dengan berusaha hidup dan terus beribadah xnk ke?
Quote Orix 4-3-2021 01:04 PM
elok la ko mati....
Quote cikpah27 4-3-2021 01:06 PM
Kata2 tak seiring dengan tindakan..
Quote Nenasketum 4-3-2021 01:10 PM
Belajar tak katam ada hati nak ulas pasal ugama. Covid pun tak hengen nak hinggap kat ko
Quote mamaneesa 4-3-2021 01:10 PM
dia ni xde impian nak pegi haji, pegi mekah...

lantak ko la sohai
Quote September14 4-3-2021 01:11 PM
Ni lg sekor spesis sajat suka nak buat kontroversi tarik phatian org.. tp yg sekor tu kaya.. yg ni x tau la nak kata...pemalas lpstu acah2 zuhud
Quote pakderis 4-3-2021 01:13 PM
SS oiii semua org akan mati yer sukarela atau tidak.....kita hendaklah menjadi khairun nasss
Quote archer13 4-3-2021 01:14 PM
taknak vaksin diam2 jela.. bukan ada paksaan pun
Quote piao 4-3-2021 01:18 PM
confiden gila mamat ni...
Quote epal21 4-3-2021 01:20 PM
Elok sangatlah tu. Semoga dimakbulkan asap.
Quote matchstick 4-3-2021 01:26 PM
Elok la ko mati..anak2 ko boleh hntr rumah anak yatim dpt jgk diorg rasa pergi sekolah
Quote Rainrein 4-3-2021 01:26 PM
Elokla. Hidup pun xde guna kalu asik menzalimi anak anak. Si yenna tu lantak la. Korang memang sepadan. Anak anak tu yang aku kesian.
Quote ChemicalRomance 4-3-2021 01:29 PM
Alhamdulillah, kurang sikit beban kerajaan nak vaksinkan orang camni..
Quote Nham22 4-3-2021 01:29 PM
Elokla ko mati.. Xde sumbangan apa2x pada negara... Jauh sekali pada keluarga sendiri.. Pada anak2x adik beradik.... Nehi... Nehi.. So boleh mati segera... Bole Ina tu kawin lain or ddk dgn parent die.... Then bila ko mati tu nnti golek2x masuk dalam kubur sendiri yea..
Quote sharlenetexas 4-3-2021 01:30 PM
Dah lebih dua tahun weols menunggu
Quote dudaberhias 4-3-2021 01:32 PM
elok la kalau mati... supaya terlepas anak2 ko dari ajaran2 ko yang menyeksa mental dan tubuh badan deorang tu... terbayang iols anak dia besar nanti mesti mental terganggu sebab dapat ayah macamni... harap2 jangan jadi jauh dari islam sudah...
Quote emera 4-3-2021 01:33 PM
Ko mati xde sapa peduli.
Quote tipah89 4-3-2021 01:35 PM
tunggangla selagi boleh tunggang..hang mampuih pun xdak sapa peduli oi.
Quote nowhite 4-3-2021 01:37 PM
Up to you la suhaimi oi

Lihat semua komen(1092)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top